Linda Maletínská: Zrychleme svůj metabolismus

87
Foto: Pixabay.com

Sedavé zaměstnání, málo pohybu, nepravidelná strava, následné diety, stres a nedostatek spánku. Právě výše uvedené často stojí za zpomalením metabolismu, které s sebou kromě nechtěného nárůstu hmotnosti přináší také další nepříjemné stavy, jako je únava, zhoršená soustředěnost a další. Jak z tohoto bludného kruhu ven?

Zde je pár tipů, které by měly zabrat.

Pravidelná strava

Pravidelný přísun kvalitní stravy bohaté na vitaminy a minerály je opravdu základ. Jestli budete jíst třikrát, nebo pětkrát denně, to už nehraje až takovou roli, to záleží na tom, jaké má kdo potřeby a energetické výdaje. Pravidelnost je však důležitá, tou se předchází pocitům hladu a zpomalování metabolismu, který pak nebude mít potřebu si kalorie ukládat na „horší časy“. Ideální je držet se moudra našich babiček – snídani sněz celou, oběd rozděl s kamarádem a večeři dej nepříteli. S tím, že i večeře jsou fajn, ale neměly by být velké a neměly by se jíst pozdě. Řada lidí dělá chybu, že se celý den drží zkrátka a večer pak doslova „vyluxují“ lednici.

Pitný režim

Dostatečný pitný režim ovšem neznamená jít večer na několik sklenek vína či piva, ale pít v průběhu celého dnes především čistou vodu a bylinkové neslazené čaje, sem tam minerální vody. Populární energetické drinky, či slazené limonády jsou naopak velmi nevhodné. Počet litrů vypité vody je opět na vás, za mě je špatně jak pít nedostatečně, tak i moc. Najít si zkrátka zlatou střední cestu, která nám (a především našemu tělu) vyhovuje.

Pohyb

Fakt, že nám pohyb svědčí, asi není žádné překvapení. Ale pozor. Pokud chcete spalovat tuky, je lepší zvolit cvičení, které trvá déle než 45 minut a je méně intenzivní. Pokud ze sebe vydáváme maximum, nespaluje tělo tuky, ale bere si energii ze zásob cukrů. Ideální je tedy třeba svižná chůze, nebo kombinace aerobního cvičení s posilováním, či power jóga. Pohyb je opět dobré provádět pravidelně – nejen že si zlepšíte kondičku, ale také zrychlíte svůj metabolismus.

Dostatek spánku

Chápu, jak těžké je pro většinu z nás jít brzy spát, ale spánek je skutečně nutný pro regeneraci celého organismu. Do postele bychom se přitom měli uložit nejpozději v jedenáct hodin, protože spánek, který si dopřejeme do půlnoci, je údajně nejblahodárnější. Každopádně bychom měli denně spát alespoň sedm hodin, což je optimální doba pro udržení hladiny kortizolu. Tento hormon mimo jiné ovlivňuje i chuť k jídlu, a pokud není v harmonii, budeme se cítit více hladoví.

Okořeňte si život

Se zrychlením metabolismu může pomoci také koření a to hezky pikantní. To je zvlášť vhodné v nynějších chladných dnech, proto do svého jídelníčku zařaďte chilli, zázvor, česnek, pepř, ale také kurkumu či skořici. Nejúčinnější „zrychlovač“ spalování je kapsaicin ukrytý v chilli, tak se nebojte si některá jídla pořádně rozpálit. Chilli navíc skvěle funguje i na nejrůznější nachlazení!

Přírodní doplňky stravy

Sáhněte po přírodních doplňcích stravy, které tělu pomohou se spalováním tuků a s nastartováním, tedy zrychlením metabolismu. Samozřejmě je ideální, pokud jdou ruku v ruce s drobnými úpravami životního stylu.

Autor: Linda Maletínská
Zdroj: https://www.celostnimedicina.cz/zrychleme-svuj-metabolismus.htm

Časopis Ve hvězdách si lze předplatit prostřednictvím non stop linky předplatného + 420 777 157 435, e-mail: info@astrolife.cz (roční předplatné 240 Kč, na 2 roky 480 Kč), pro Slovensko na telefonních číslech +420 249 893 566, 3563, +420 800 188 826, e-mail: objednavky@ipredplatne.sk