Udržujte své ledviny zdravější pomocí jógy

124
Foto: Pixabay.com

Ledviny plní nezbytnou funkci filtrace a čištění odpadu z krve (odstraňují metabolický odpad). Absorbují nezbytné živiny a pomáhají ve fungování močového systému, sekreci hormonů a udržování hladiny krevního tlaku v těle. Ledviny mají také doplňkovou funkci homeostázy nebo udržování rovnováhy pH v těle.

Péče o vaše ledviny

Onemocnění související s ledvinami jsou stále častější, kde kombinace nesprávné výživy (z Ajurvédského pohledu), stresu a nezdravého životního stylu přispívá ke zhoršení funkce ledvin. Pozn.: „Výzkum Světové zdravotnické organizace (WHO) zjistil, že každoročně zemře více než milion lidí na celém světě kvůli komplikacím spojeným s ledvinami a močovým ústrojím.“ Navíc je známo, že vysoký krevní tlak a diabetes zhoršují situaci.

Alternativní medicíny (Ayurveda a TCM) i moderní medicína pomáhají omezit poškození ledvin různými způsoby, avšak jóga může také účinně pomoci při péči o vaše ledviny. Jóga je starodávná větev Ajurvédského holistického (celostního) přístupu k životu, která podporuje zdravý životní styl prostřednictvím asán a meditací. Největší benefit jógy je, že je zcela přirozená a nemá žádné vedlejší účinky.

Jógou pro zdravější ledviny

Jóga stimuluje a masíruje různé orgány, které pomáhají tělu dosáhnout harmonie (zdravé a bezpečné fungování vnitřních orgánů). Spolu s jógou navrhujeme postupný přechod na ayurvédskou dietu, která pomůže udržet cukrovku a hladiny krevního tlaku pod kontrolou.

Začněte s těmito jednoduchými pozicemi jógy, abyste podpořili zdraví vašich ledvin:

– Salamba Bhujangasana

Póza protahuje, masíruje a posiluje břišní orgány. Také zvyšuje imunitu těla.

– Ardha Matsyendrasana

Stimulace ledvin a jater. Také dochází ke zlepšení imunity.

– Bhujangasana

Stimulace břišních orgánů a uvolnění celého těla, odbourání stresu a únavy. Také je známo, že posiluje imunitu.

– Paschimottanasana

Pozice stimuluje ledviny, zlepšuje trávení a zmírňuje menstruační nepohodlí.

– Setu Bandhasana

Pozice stimuluje břišní orgány. Také pomáhá kontrolovat vysoký krevní tlak a zmírňuje stres.

– Naukasana

Pozice posiluje a stimuluje břišní orgány. Pomáhá také zlepšit trávení a zmírňuje stres.

Jak jóga pomáhá zlepšit funkci ledvin?

Jogínské asány jsou známy tím, že zlepšují relaxaci, pomáhají řídit zadržování vody v těle, což současně podporuje kvalitu spánku a přináší kvalitnější odpočinek. Dobře odpočinuté tělo se lépe léčí, reguluje vodu v těle a stabilizuje srdeční tep. Jóga udržuje vnitřní orgány zdravé, harmonizuje různé orgány v těle, účinně řídí stres a stav těla a mysli. Některé jogínské asány usnadňují vnitřní čistící rituály, které zajišťují vyplavení toxinů z těla.

Tipy, jak udržet ledviny zdravější

– Konzumujte převážně vařené jídlo (nejlépe doma) a vyhýbejte se rychlému občerstvení a stánkovým „pochoutkám“.
– Do svého jídelníčku zahrňte více ovoce a listové zeleniny.
– Zvažte postupné přejití na ayurvédskou stravu.
– Užívejte ajurvédské doplňky stravy.
– Dodržujte pitný režim
– Spěte každou noc 6 až 8 hodin.

Praktikujte jógu a pravidelně meditujte, jezte zdravé jídlo a dobře odpočívejte, snažte se omezit stres. Těleso bez stresu reaguje pozitivně na ajurvédskou léčbu.

A co je ještě důležitější, zůstaňte pozitivní a užívejte si života co nejvíce!

Zdroj: https://www.celostnimedicina.cz/udrzujte-sve-ledviny-zdravejsi-pomoci-jogy.htm#ixzz5La6fYwuG

Časopis Ve hvězdách si lze předplatit prostřednictvím non stop linky předplatného + 420 777 157 435, e-mail: info@astrolife.cz (roční předplatné 210 Kč, na 2 roky 420 Kč), pro Slovensko na telefonním čísle + 421 244 458 821, e-mail: predplatne@abompkapa.sk