Barbara Šušková: Jak začít s meditacemi?

114
Foto: Pixabay.com

Jak často meditovat a na jak dlouho?

Meditace není nic jiného než uvolnění naší mysli a dotek vnitřního ticha na naší duši. Mnoho lidí se mě ptává, jak mají začít s meditacemi. Povídají mi, že kdykoli si sednou k meditaci, zavřou oči a soustředí se na svůj dech, hned jim jejich hlava jede na plné obrátky, vzpomenou si na všechny zapomenuté ponožky i narozeniny své mámy, které byly zrovna včera. To značí, že meditace – tedy vypnout a nemyslet je pro Tvou mysl opravdu těžký oříšek a jednoduše na to není zvyklá.

Meditace je ale o cviku. Tedy nepomůže, když si sedneš jednou za týden do hlubokého ticha bez myšlenek na hodinu (kdo to zvládne bez jakýchkoli jiných předchozích zkušeností s meditacemi, tak má u mě roční členství v Univerzitě Duše zdarma), ale pomůže, když ze začátku si přivstaneš ráno dřív o 5 minut a otevřeš svou duši následujícímu dni. Všimneš si, že dýcháš a s každým nádechem nadechuješ vědomě život do svého těla, aktivuješ všechny své buňky a vítáš nový den. Stačí 5 minut ráno, nic víc.

V průběhu dne si pak dej dalších 5 minut meditace třeba na uvolnění tenze a napětí.

– Příjemně se posaď nebo polož. Dovol si vnímat na chvíli všechny zvuky, které přichází z okolí, dovol si vnímat i zvuky svého těla jak se nadechuje a vydechuje.
– Svým vědomím vklouzni do svého těla a dovol si splynout s dechem natolik, že vnímáš, jak se Tvé tělo s nádechem rozpíná a s výdechem opět vrací.
– S každým nádechem si dovol zaměřit svou pozornost na světlo vcházející do Tvého těla a s každým výdechem si dovol své tělo o kousíček víc uvolnit. Je to pocit, jakoby jsi se propadal/a se svým tělem o kousek níž a tělo přirozeně jemně těžkne, uvolňuje se a pokud cítíš někde v těle napětí, můžeš jej jednoduše vydechnout.
– Dovol si objevit prostor mezi nádechem a výdechem, kdy je krátká zádrž dechu. V této zádrži dechu tělo maximálně relaxuje a Ty se nacházíš v prostoru mezi myšlenkami, v pravé meditaci.

Takto jednoduše můžeš načerpat sílu a světlo kdykoli během dne, kdy potřebuješ dobít baterky, uvolnit se a povolit tenzi v těle.

Běžná denní meditace totiž není žádná velikánská věda, ale naprosto přirozená a intuitivní část našeho běžného dne. Meditovat můžeš při chůzi, při hovoru s druhým člověkem (ano, i takové techniky existují), při umývání nádobí i běhu. Jakmile si osaháš takto jednoduché techniky, můžeš se pustit v průzkumu svého nitra, transformace bloků a otevření kapacity Tvé duše.

Autor: Barbara Šušková
www.barbarasuskova.cz

Časopis Ve hvězdách si lze předplatit prostřednictvím non stop linky předplatného + 420 777 157 435, e-mail: info@astrolife.cz (roční předplatné 240 Kč, na 2 roky 480 Kč), pro Slovensko na telefonních číslech +420 249 893 566, 3563, +420 800 188 826, e-mail: objednávky@ipredplatne.cz