4 věty, kterými okamžitě zklidníme rozzlobené a přecitlivělé lidi

337
Foto: Dollarphotoclub.com

Ti z nás, kteří jsou vysoce emocionální, určitě vědí, jak důležité je umět se ovládat ve vypjatých situacích.

Kromě toho jistě vědí, jak náročné je ovládat se v těchto těžkých chvílích, kdy námi lomcují emoce.

Ačkoli naše emoce z nás někdy dokáží vydolovat jen to nejlepší, zdá se, jako by někteří lidé byli obdařeni neměnným emocionálním stavem.

Někteří z nás možná přemýšlejí, jaké to je žít tak jednoduchý život s neměnicími se emocemi. Pokud máte někdy pocit, že jste se zbláznili, nebo že jste jiní než ostatní, nebojte se.

Vězte, že podobně se cítí mnohem více lidí, než byste si mysleli. Mnoho lidí zakládá svůj život na emocech jako my! A to je úplně v pořádku.

Všichni moc dobře víme, jaké to je, když nám během hádky nebo výměny názorů vyhrknou slzy do očí a znemožní nám vyjádřit to, co chceme říct!

Jednou z typických emocí, u které je pro nás obtížné se ovládat, je hněv.

Když nás něco rozruší a začneme plakat, je to opravdu nepříjemné, ale když nás ovládne nekontrolovatelný hněv, situace se může prudce a nebezpečně vyhrotit.

Když jsme velice naštvaní, přestáváme přemýšlet zdravým rozumem a začínáme se chovat iracionálně. Pro všechny emoce platí, že je velice náročné je uchopit a zkrotit, ale pro hněv to platí trojnásobně.

Dále v článku vám však nabízíme čtyři věty, díky kterým můžete zchladit vaše emocionální výbuchy a použít je v případě hněvu.

Pomocí těchto vět se budete moci uklidnit a ve vypjatých situacích si vzpomenout na to, co je důležité. Vyzkoušejte je!

1. Mluvte prosím pomaleji, rád bych vám pomohl

Pokud ve vypjaté situaci dotčenou osobu požádáme, aby mluvila pomaleji a vysvětlila nám, jak bychom jí mohli pomoci, projevíme tím upřímný zájem o její dobro, což může celou situaci uklidnit a zcela změnit.

Upřímný zájem může opravdu celou situaci velice odlehčit. Když dotyčná osoba vycítí a pochopí, že se jí snažíme upřímně pomoci, uklidní se a k celé situaci začne přistupovat konstruktivněji.

Tímto způsobem získáme prostor pro klidné vyjádření našeho názoru na daný problém.

2. Co pro vás mohu udělat?

Další pozitivní větou, kterou můžeme použít ve vážné debatě a v situaci, kdy začínáme ztrácet kontrolu nad svými emocemi, je zeptat se, co bychom mohli udělat, nebo jak bychom mohli pomoci.

Jediným skutečným smyslem jakékoliv hádky či konfliktu je najít řešení. Hádat se o pocitech a dojmech nám nepomůže problém vyřešit. Musíme přejít k podstatě věci.

To znamená, že během debaty či hádky bychom se měli ptát, co můžeme udělat, abychom problém vyřešili.

3. Ptejte se na cokoliv, co souvisí s problémem

Když jsme uprostřed konfliktu či hádky, která se začíná stupňovat, celý vývoj situace můžeme změnit tím, že se dotyčné osoby upřímně zeptáme na některé skutečnosti, které jsme v souvislosti s konfliktem možná přehlédli.

Když dotyčné osobě začneme klást otázky, je to znakem našeho upřímného zájmu o vyřešení problému, který dotyčnou osobu znepokojuje.

Každý z nás se určitě uklidní, když si uvědomí, že někdo se opravdu zajímá o to, jak se cítíme.

4. Dejte si přestávku a k problému se vraťte později

Když celá situace nabírá na obrátkách a problém se začíná vyostřovat příliš rychle, nejlépe bude v hádce nepokračovat a vrátit se k problému později.

Dotyčnou osobu můžeme jednoduše požádat, jestli bychom nemohli pokračovat v rozhovoru později, když se všichni trochu uklidníme. Upřímně řečeno, debata nebo hádka nepovedou nikam, pokud v nich bude převládat hněv.

Poproste dotyčnou osobu nebo jinou osobu, jestli byste mohli společně strávit minutu v tichu a situaci trochu rozdýchat předtím, než budete v rozhovoru pokračovat.

Na zmírnění situace to může mít mnohem větší účinek, než byste čekali.

Zdroj: https://mocvedomi.cz/4-vety-kterymi-okamzite-zklidnime-rozzlobene-a-precitlivele-lidi/

Časopis Ve hvězdách si lze předplatit prostřednictvím non stop linky předplatného + 420 777 157 435, e-mail: info@astrolife.cz (roční předplatné 240 Kč, na 2 roky 480 Kč), pro Slovensko na telefonních číslech +420 249 893 566, 3563, +420 800 188 826, e-mail: objednavky@ipredplatne.cz